Педагогическа програма - Стрес и управление на стреса. Бърнаут синдром. - онлайн курс с 2 месеца достъп с безплатен сертификат + удостоверение с 50% отстъпка от Европейска Академия
Педагогическа програма - Стрес и управление на стреса. Бърнаут синдром. - онлайн курс с 2-месечен достъп и сертификат от Европейска Академия
Курсът “Стрес и управление на стреса. Бърнаут синдром” на Европейска Академия представя обзорна научна информация относно същността на стреса и методите за психохигиена и психопрофилактика на психичните състояния, свързани с кумулативен стрес и стрес в екстремни ситуации. Обучаемите ще получат възможност за изследване на собствения си опит, както и за усвояване през собствен опит на онези умения, които са необходими в практическата индивидуална и групова работа по снемане на стрес и психическо напрежение. Минете този онлайн курс с ваучер за:
Ваучерът включва още:
• 2 кредита с 32 академични часа;
• Учебен материал;
• Удостоверение за преминато обучение с придобите квалификационни кредити.
Антонация на програмата:
• Програмата "Стрес и управление на стреса. Бърнаут синдром" представлява интегриран образователен опит, специално създаден за педагогически специалисти, които се стремят да управляват стреса и да предотвратяват професионалното изгаряне. С акцент върху практическите стратегии и научно-обоснованите подходи, програмата е разработена да осигури на участниците дълбоко разбиране на стреса и бърнаута, както и уменията за ефективно справяне с тях в образователната среда. Участниците ще бъдат въведени в темата чрез изучаване на скалата на стреса на Холмс и Рае и ще се запознаят с психологически тестове за проверка на нивото на бърнаут. Те ще научат как да идентифицират и разбират бърнаут синдрома, както и да прилагат методи и техники за неговото преодоляване.
• Вторият модул на програмата е посветен на разработването на личен план за управление на стреса, като се фокусира върху идентифицирането на личните стресори и реакции. Участниците ще се обучат в упражнения за релаксация и медитация, както и в стратегии за справяне с професионалния стрес, управление на времето и приоритетите, и техники за управление на конфликти и трудни ситуации. Освен това ще бъдат представени методи за поддържане на психическо здраве и развиване на подкрепяща училищна култура.
• Третият модул се фокусира върху предотвратяването на бърнаут и развиването на устойчивост чрез арт терапевтични техники и принципите на позитивната психология. Тези техники са насочени към укрепване на вътрешните ресурси на работещите в образователната сфера и развиване на устойчивост, което е ключово за дългосрочното им професионално благополучие.
• Целта на програмата е да осигури на педагогическите специалисти знанията и уменията, необходими за изграждане на здравословна работна среда, да подобрят своето лично благополучие и да спомогнат за създаването на устойчива и позитивна училищна култура.
Основните цели на програмата са:
• Да предостави теоретичен обзор на основните концепции и научни възгледи относно природата и ролята на стреса.
• Да създаде условия на обучаемите чрез учене през собствен опит да изградят по-висока сензитивност към първите сигнали за преминаване отвъд оптималните нива на стрес и психическо напрежение, както и за развитие на умения за поддържане на оптимума на стрес и психофизиологична възбуда.
• Да формира умения за индивидуална и групова работа при използването на техниките за редуциране на стреса.
• Да бъдат демонстрирани примерни модели за трениране на умения за справяне със стрес и неувереното поведение.
• Да бъдат изследвани в учебен контекст ефектите върху психиката и тялото на техниките за управление на стрес и техниките за повишаването на себеувереността.
• Да развие уменията за работа в група, за рефлексия и анализ на груповия процес.
За кого е подходяща програмата:
• Психолози
• Възпитатели
• Директори
• Учители
• Педагогически съветници
• Корепетитори
• Рехабилитатори на слуха и говора
• Треньори по вид спорт
• Заместник-директори
• Логопеди
• Ръководители на направление "Информационни и комуникационни технологии"
• Хореографи
• Компетенции, които ще бъдат придобити:
- Педагогическа;
- Организационна;
- Комуникативна;
- Социална.
Допълнителна информация
Какво представляват Педагогическите програми, одобрени от МОН с придобиване на квалификационен кредит?
• Нашите обучителни програми са съобразени с изискванията на Наредба №15 от 22.07.2019 г., която се отнася до статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Целта на програмите ни за обучение е да усъвършенстват педагогическите, комуникативните, организационни и административни компетентности на педагогическите специалисти.
• 1. Какво представлява кредитът? Съгласно НАРЕДБА № 15 от 22 юли 2019г., която отменя наредба 12/01.09.2016 г/. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти "квалификационният кредит е измерител на времето, в което педагогическият специалист се е обучавал за повишаване на квалификацията си".
• 2. Как мога да получа кредит? Един, два или три квалификационни кредита се присъжда за успешно завършване на обучение с продължителност 16, 32 и 48 академични часа.
• 3. Колко кредита трябва да притежавам през периода на атестиране? Съгласно НАРЕДБА № 15 от 22 юли 2019г., която отменя наредба 12/01.09.2016 г/. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти, педагогическите специалисти са длъжни да повишават квалификацията си "в не по-малко от 48 академични часа за всеки период на атестиране", т.е. трябва да получите не по-малко от 3 кредита през периода на атестиране.
• 4. Мога ли да се обучавам в Академията БГ за да получа необходимите кредити? Съгласно чл. 43 от НАРЕДБА № 15 от 22 юли 2019г. повишаването на квалификацията на педагогическите специалисти Академията БГ е обучителни организации, чиито програми за обучение са одобрени от министъра на образованието и науката и са вписани в информационен регистър с УИН 9728
• 5. Удостоверение и сертификат за завършена програма на обучение.
• Ние сме лицензирани към Министерството на Образованието да присъждаме 1, 2 или 3 квалификационни кредита при успешно приключване на обучение.
• Издаваме поименни хартиени удостоверения и сертификат на всеки участник в края на обучението.