Педагогическа психология и детско развитие - онлайн курс с 6-месечен достъп с дигитален сертификат и достъп до курса Project Management с 58% отстъпка, от Европейска Академия
Педагогическа психология и детско развитие - онлайн курс с 6-месечен достъп с дигитален сертификат и достъп до курса от Европейска Академия
Развивате се в сферата на педагодическата психология и желаете да усъвършенствате знанията си? Вижте предложението на Европейска академия, с ваучер за:
Повече за курса:
Представяме.. нашият нов курс „Педагогическа психология и детско развитие“, който предоставя уникална възможност да навлезете дълбоко в детската и педагогическа психология и да усъвършенствате своите умения. Този курс е специално създаден, за да ви даде задълбочено разбиране за основните психологически и педагогически принципи, които
са в основата на детското развитие и образование.
В рамките на курса ще изследваме ключови теоретични концепции и съвременни подходи в психологията, които ще ви помогнат да разберете по-добре как децата учат, мислят и се развиват. Ще се запознаете с различни методи за оценка на
психическото и емоционалното състояние на децата, както и с техники за насърчаване на тяхното позитивно поведение и социални умения.
Курсът включва обширна практическа част, където ще имате възможност да приложите наученото чрез разнообразни примери, упражнения и казуси. Ще се научите как да използвате „Аз-съобщения“ за ефективна комуникация, как да разпознавате и насърчавате позитивните намерения на децата и как да създавате подкрепяща и стимулираща
учебна среда.
„Педагогическа психология и детско развитие“ не е просто курс – това е пътуване към разбирането и подкрепата на детския потенциал. Той ще ви предостави инструментите и увереността да направите положителна промяна в живота на децата. Присъединете се към нас и открийте как можете да помогнете на всяко дете да постигне своя максимум!
Теми, които ще бъдат разгледани:
• МОДУЛ 1 - ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ И ПЕРСПЕКТИВИ В ДЕТСКОТО РАЗВИТИЕ
Първата част на курса ще ви потопи в света на различните теоретични рамки, които осветляват как и защо хората се развиват през целия си живот. Този модул изследва разнообразието от подходи за разбиране на психологическото развитие, като акцентира върху основните концепции и методи за изучаване на развитието. Ще разгледаме ключовите теории и идеи в човешкото развитие и как те могат да бъдат използвани за разбиране на сложната динамика на детското поведение и развитие. В модула ще бъдат разгледани психоаналитичната концепция за развитието на Фройд, етапите на психосоциалното развитие на Ерик Ериксън, теорията за социалното научаване, бихевиористично-когнитивните разбирания за развитието на детето, психичното развитие според Жан Пиаже, теорията за моралното развитие на Лоурънс Колберг, културно-историческата теория на Лев Виготски, теорията на привързаността на Джон Боулби и идеите на Адлер за развитието на детето. Този модул ще ви даде цялостна представа за различните подходи и ще ви подготви за практическото им приложение в педагогическата работа.
• МОДУЛ 2 - ПРЕХОДИ И ТРАНСФОРМАЦИЯ: ОТ РАЖДАНЕТО ДО ЮНОШЕСТВОТО
Втори модул ще се проведе задълбочен анализ на ключовите преходи и трансформации, характерни за развитието на детето от раждането до юношеството. Чрез изследване на важните възрастови етапи, ще бъде демонстрирано как всяка фаза поставя основите за следващата, осигурявайки уникален път на развитие за всяко дете. Модулът ще покрие развитието на детето от вътреутробния период до горната училищна възраст, като ще се акцентира върху физическите, емоционалните и социалните аспекти на развитието и тяхното взаимодействие. Това ще ви помогне да разберете как тези аспекти формират комплексния процес на израстване и развитие на всяко дете до достигане на юношеството.
• МОДУЛ 3 - ОСНОВИ НА ПЕДАГОГИЧЕСКАТА ПСИХОЛОГИЯ И ПСИХОЛОГИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
Този модул предоставя цялостен преглед на основните принципи и задачи на педагогическата психология, като разглежда актуалните проблеми и методи в тази област. Ще придобиете задълбочени знания за психологическото развитие и формиране на личността на учениците, както и за теориите за ученето и тяхното приложение в учебния процес. Специално внимание ще бъде обърнато на развитието на самосъзнанието и саморазвитието на учениците, както и на ролята на учебната дейност в този процес.
• МОДУЛ 4 - ПСИХОЛОГИЧЕСКИ УСЛОВИЯ И ПРОЦЕСИ В ОБРАЗОВАНИЕТО
Четвърти модул се фокусира върху ключовите психологически фактори и процеси, които оказват влияние върху учебния и възпитателния процес. Ще изследвате разнообразието от психологически условия, необходими за ефективно сензорно и
логическо познание, както и ролята на въображението, паметта и самообучението в образованието. Особено внимание ще се обърне на вниманието и емоциите на учениците, които играят критична роля в успешното учене. Модулът също така ще разгледа целеобразуването като важен аспект на учебния процес и психичните състояния на учениците, които могат да влияят на тяхната учебна активност и мотивация. Чрез анализ на ученето и формирането на навици, ще придобиете знания и умения за развитие на личността чрез дейност и учене, което е от съществено значение за успешното образование и цялостното развитие на учениците.
• МОДУЛ 5 - ПСИХОЛОГИЯ НА ВЪЗПИТАНИЕТО И ОБЩУВАНЕТО
Настоящия модул предлага обширен преглед на психологическите аспекти на възпитанието и общуването, със специален акцент върху индивидуалния подход в педагогиката. Ще се запознаете с основите на психологическия подход към обучението и възпитанието, изучавайки ключови концепции като формирането на волята и развитието на емпатия у децата. Модулът ще разгледа психологическите процеси, които стоят зад успешното общуване и възпитание, и ще предложи практични стратегии за работа с деца, които показват различни форми на смущения във възпитателния процес.
Модулът ще предостави знания и умения за идентифициране и преодоляване на предизвикателствата, свързани с възпитанието и развитието на личността. Ще се научите как да обучавате децата в приемливи начини за изразяване на гнева, както и как да разрешавате възникналите смущения във възпитателния процес чрез реални казуси и практическо приложение на наученото. Внимание ще бъде отделено на причините и симптомите на смущенията, както и на ефективните подходи за работа с "трудните"; деца, с цел създаване на положителна и подкрепяща учебна среда.
• МОДУЛ 6 - ПСИХОЛОГИЯ НА УЧИТЕЛСКИЯ ТРУД И ПЕДАГОГИЧЕСКА ДИАГНОСТИКА
Този модул предоставя цялостно разбиране за психологическите аспекти на учителската професия и методите за педагогическа диагностика. Ще се запознаете с характеристиките и динамиката на педагогическата дейност, както и с психологията на личността на учителя. Ще бъдат разгледани различни подходи за саморефлексия и самооценка, които са ключови за професионалното развитие на учителите. Модулът ще обхване основните диагностични методи, включително наблюдение, беседа, анкетни методи, въпросници, оценъчни скали, социометрични и тестови методи, както и проективни техники. Специално внимание ще бъде отделено на приложението на тези методи в образованието, като ще се научите как да използвате диагностичните инструменти за оценка и подкрепа на детското развитие и обучение.
• МОДУЛ 7 - АГРЕСИЯТА В УЧИЛИЩЕ И МЕТОДИ ЗА ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ
Последният модул предлага цялостен подход към разбирането и управлението на агресивното поведение сред учениците. В първата част, ще се запознаете с диагностиката на агресивното поведение, което включва различни методи за оценка и идентифициране на агресията. Ще бъдат разгледани и техники за формиране на умения за контрол и управление на гнева, както и разработване на конструктивни поведенчески реакции в проблемни ситуации. Втората част на модула е посветена на практически методи за справяне с агресията, включително игрови методи и когнитивно- поведенческа терапия. Ще се акцентира върху развитието на емпатия и социални умения, както и върху използването на арт терапия за деца с деструктивни поведенчески проблеми. Модулът завършва с фокус върху развитието на положителна самооценка и силните страни на децата, което е от съществено значение за тяхната социална адаптация и личностно развитие.
Допълнителна информация
Този курс е структуриран в седем модула, които покриват широк спектър от теми, свързани с теоретичните основи на детското развитие, преходите от раждането до юношеството, основите на педагогическата психология, психологическите условия в образованието, възпитанието и общуването, психологията на учителския труд и педагогическата диагностика, както и методите за справяне с агресивното поведение в училище. Курсът е изчерпателен и практично насочен, подготвяйки участниците за различни предизвикателства в областта на педагогиката и детското развитие. За кого е предназначен: Курсът по Педагогическа психология и детско развитие е създаден, за да предостави задълбочени знания и практически умения на различни професионалисти и ентусиасти, ангажирани с образованието и развитието на децата.
Той е подходящ за:
1. Учители и педагози - Курсът е подходящ за тези, които работят в детски градини и училища и искат да задълбочат разбирането си за детското развитие и психологическите процеси в учебната дейност.
2. Училищни психолози - Психолозите в училищата ще намерят полезна информация и техники за работа с ученици и за преодоляване на различни психологически предизвикателства.
3. Директори и администратори - Ръководните кадри в образователните институции ще могат да подобрят управлението и стратегиите за подкрепа на педагогическия състав и учениците.
4. Социални работници - За тези, които работят с деца и семейства, курсът предоставя важни инструменти за разбиране на психологическите аспекти на детското развитие и социалната адаптация. 5. Студенти по педагогика и психология - Курсът е отлична добавка към академичната подготовка на бъдещи специалисти в тези области.
6. Родители - Родителите, които искат да разберат по-добре психологията на децата си и да подкрепят тяхното развитие, ще намерят курса изключително полезен.
7. Специални педагози - Специалистите, работещи с деца със специални образователни потребности, ще се възползват от задълбочените знания за детското развитие и приложението на психологически техники.
8. Психотерапевти и психолози- Курсът предлага на тези специалисти методи и стратегии за работа с деца в различни възрастови групи.
9. Любители на психологията - За хората, които се интересуват от детска психология и развитие, курсът предоставя задълбочени и структурирани знания.
10. Обществените активисти и доброволци - За тези, които работят в неправителствени организации или като доброволци, курсът предлага инструменти и знания, полезни за работа с деца в различни социални контексти.